FAQ

Veelgestelde vragen

Showroom

Kan ik bij jullie terecht voor ergonomisch advies?

Kan ik een stoel uitproberen?

Wat zijn de openingsuren van de showroom?

Waar kan ik jullie showroom vinden?

Kan ik bij jullie ook parkeren?

Kan ik in de showroom ook meubilair kopen?

Hoe kan ik betalen in de showroom?


Bestellen, leveren en retour

- Algemene vragen

Kan ik ook als particulier bij Sioen Furniture bestellen?

Welke betaalmethoden biedt jullie webshop?

Mijn bestelling is niet aangekomen, wat nu?

Mijn levering is beschadigd aangekomen, wat nu?

Wat is jullie retourbeleid?

 

- vragen over bureaustoelen in de promotie

Wat zijn de bezorgkosten van de actiemodellen?

Wat is de levertijd van de actiemodellen?

Is mijn nieuwe bureaustoel direct klaar voor gebruik?

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?

 

- Vragen over zit/sta-bureau's in de promotie

Wat zijn de bezorgkosten van de actiemodellen?

Wat is de levertijd van de actiemodellen?

Is mijn nieuwe zit/sta-bureau direct klaar voor gebruik?

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?

 

- Vragen over meubilair uit de standaardcollectie

Wat zijn de bezorgkosten van meubilair uit de standaardcollectie?

Wat is de levertijd van catalogus-meubilair?

Is mijn nieuwe meubelstuk direct klaar voor gebruik?

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?


Overige info

Wat is de ideale zithouding?

Wat houden al die technieken van de bureaustoelen in?

Hebben jullie gebruiksaanwijzingen voor mijn nieuwe meubilair?

Ik heb medische klachten en/of vragen, kan ik bij jullie terecht?

Gebruiken jullie ook duurzame en milieuvriendelijke materialen?

Hebben jullie voorbeelden waar ik inspiratie uit kan ophalen?

Wat is jullie garantiebeleid?

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?

 



Antwoorden

Showroom

Kan ik bij jullie terecht voor ergonomisch advies?

Absoluut! In onze showroom is er altijd een expert aanwezig om u advies op maat te geven. Daarnaast vind u veel informatie terug op onze Ergonomiegids.

 

Kan ik een stoel uitproberen?

Jahoor, in onze showroom staan veel modellen om uitgebreid te kunnen testen. Bovendien is er altijd een ergonomisch expert aanwezig die uw vragen kan beantwoorden.

 

Wat zijn de openingsuren van de showroom?

Ma: 9u00 - 18u00
Di: 9u00 - 18u00
Wo: 9u00 - 18u00
Do: 9u00 - 18u00
Vr: 9u00 - 17u00
Za: 10u00 - 17u00
Zo: Gesloten

 

Waar kan ik jullie showroom vinden?

Sioen Furniture
Bierbeekstraat 18
3360 BIERBEEK
(Regio Leuven)

 

Kan ik bij jullie ook parkeren?

Jazeker, bij ons recht voor de deur.

 

Kan ik in de showroom ook meubilair kopen?

De meeste actiemodellen uit de ergonomische bureaustoelcollectie hebben wij doorgaans ruim op voorraad in onze toonzaal. Deze kunt u direct aanschaffen en meenemen. (Om uzelf ervan te verzekeren dat een actiemodel voorradig is, kunt u eerst contact met ons opnemen).
Al ons andere meubilair kunt u hier direct bestellen, maar kunt u later ophalen of laten bezorgen.

 

Hoe kan ik betalen in de showroom?

In de toonzaal kunt u betalen via Bancontact.
Een factuur zal achteraf naar u verstuurd worden per mail.


 

Bestellen, leveren en retouren

- Algemene vragen

Kan ik ook als particulier bij Sioen Furniture bestellen?

Jahoor, zowel bedrijven, organisaties als particulieren zijn bij ons welkom.

 

Welke betaalmethoden biedt jullie webshop?

Op onze webshop is er momenteel de keuze tussen: iDeal, Bancontact, betalen via een overschrijving of achteraf betalen op factuur.

Bancontact   iDeal   IBAN overboeking - Art in the Attic   Achteraf betalen

 

Mijn bestelling is niet aangekomen, wat nu?

Aan het wachten op uw bestelling? Controleer of de bestelling reeds is verzonden. Dit weet u doordat u een e-mail van ons krijgt met een verzendbericht. Hierin staat of deze met track & trace (traceerbaar) is verzonden. Zo kunt u exact volgen waar in het verzendproces uw pakket is en wanneer u de levering kunt verwachten. Alle verzendmethodes kunnen onverhoopt vertraagd zijn tot maximaal 2 bezorgdagen. De bezorgdagen zijn maandag tot en met vrijdag. Heeft u 2 bezorgdagen gewacht en nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact met onze klantendienst op, dan starten wij een onderzoek!

 

Mijn levering is beschadigd aangekomen, wat nu?

Dat is vervelend; gelieve zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantendienst!

 

Wat is jullie retourbeleid?

In lijn met het Europees herroepingsrecht heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Om aanspraak te maken op dit recht moet u contact met ons opnemen via info@sioenfurniture.be. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt daarna het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Voor retourneringen zijn er twee opties mogelijk: of zelf bij onze showroom afleveren of via een door u gekozen bezorgingsdienst. Indien u het artikel zelf wilt komen terugbrengen dan kunt u daar het best een moment voor afspreken. (Wij kunnen u op afspraak ontvangen op alle werkdagen tussen 9:00 en 18:00 en zaterdag tussen 10:00 en 17:00). De kosten voor retourzending van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte vereisten en tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en –indien redelijkerwijze mogelijk– in de originele staat en verpakking aan Sioen Furniture geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag, binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel, terugstorten, mits het product in goede orde ontvangen is. In geval van schade of incomplete terugzending kunnen wij enkel de restwaarde van het product vergoeden.

Uitzonderingen herroepingsrecht:
Enkele producten die u via deze webwinkel kunt kopen worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt of speciaal voor u bij de fabrikant of leverancier samengesteld. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing op die producten. De verkoop is na succesvolle betaling hiermee definitief.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn producten zoals, maar niet beperkt tot:

  • - Alle zit/sta bureaus;
  • - Meubilair uit de catalogus welke niet direct op de webshop te bestellen en binnen 3 werkdagen leverbaar is.

 

Enkele tips bij het retourneren van een product:

  • - Kom het zelf terugbrengen naar onze showroom, dan weet u zeker dat het heel en netjes wordt teruggebracht.
  • - Zorg ervoor dat u de afzender vermeldt op het pakket. Mocht er iets fout gaan in het verzendproces, dan kan het pakket altijd bij u terugkomen.
  • - Verpak de artikelen goed, zodat ze niet beschadigen in het retourproces. Bij artikelen die beschadigd retour komen, is de waardevermindering voor uw rekening.
  • - Verzeker uw pakket als het een dure bestelling betreft. Mocht er iets misgaan met de verzending, dan bent u verantwoordelijk.

 

 

- Vragen over bureaustoelen in de promotie

Wat zijn de bezorgkosten van de actiemodellen?

Alle promo-bureaustoelen worden gratis geleverd, tot aan de eerste deur gelijkvloers.

 

Wat is de levertijd van de actiemodellen?

De levering van al onze actiemodellen gebeurt binnen de 2 tot 3 werkdagen (zolang de voorraad strekt).
In uitzonderlijke omstandigheden (zoals: problemen in de productieketen, vakanties, jaareindedrukte, extreme aanvraag door bijv. thuiswerken) kunnen levertijden onverhoopt afwijken. Doorgaans staan de aangepaste voorraad en levertijd bij het artikel vermeld. Mochten er verhinderingen optreden, wordt u daar uiteraard z.s.m. van op de hoogte gebracht.

 

Is mijn nieuwe bureaustoel direct klaar voor gebruik?

Al onze bureaustoelen uit de promotiecollectie worden volledig* gemonteerd geleverd en zijn direct te gebruiken.
U hoeft enkel nog de blauwe beschermkapjes van de wielen af te halen.
*Bureaustoelen met hoofdsteun en bureaustoelen met extra grote afmetingen worden geleverd in half-montage.

 

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?

De meeste actiemodellen uit de ergonomische bureaustoelcollectie hebben wij doorgaans ruim op voorraad in onze showroom. Al deze bureaustoelen zijn in de showroom (reeds volledig gemonteerd) meteen verkrijgbaar of via de webshop te bestellen en in de showroom af te halen. Om uzelf ervan te verzekeren dat een actiemodel voorradig is, kunt u best eerst contact met ons opnemen via +32 (0) 16 46 80 41.

 

- Vragen over zit/sta-bureau's in de promotie

Wat zijn de bezorgkosten van de actiemodellen?

Alle promo-bureaus worden gratis geleverd, tot aan de eerste deur gelijkvloers.

 

Wat is de levertijd van de actiemodellen?

De levertijd van al onze actiemodellen is gemiddeld 3 werkdagen (zolang de voorraad strekt).
In uitzonderlijke omstandigheden (zoals: problemen in de productieketen, vakanties, jaareindedrukte, extreme aanvraag door bijv. thuiswerken) kunnen levertijden onverhoopt afwijken. Doorgaans staan de aangepaste voorraad en levertijd bij het artikel vermeld. Mochten er verhinderingen optreden, wordt u daar uiteraard z.s.m. van op de hoogte gebracht.

 

Is mijn nieuwe zit/sta-bureau direct klaar voor gebruik?

Helaas past het pakket gemonteerd niet door de deur. Al onze zit/sta-bureaus's uit de promotiecollectie kunnen (tegen een meerprijs) op locatie worden gemonteerd (m.u.v. Palmberg*).

*Palmberg: De Palmberg-bureaus worden rechtstreeks vanuit Duitsland bij de klant geleverd, dit gaat niet via ons montageteam. Palmberg kiest voor gemonteerd geleverd via hun eigen transport, indien de leverplaats (aan de eerste deur gelijkvloers) goed toegankelijk is. Zoniet, dan is niet-gemonteerde levering of op verdieping leveren mogelijk tegen meerprijs.

 

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?

Helaas hebben wij momenteel de zit/sta-bureau's niet voorradig in onze showroom; u kunt ze enkel laten bezorgen.

 

- Vragen over meubilair uit de standaardcollectie

Wat zijn de bezorgkosten van meubilair uit de standaardcollectie?

Al ons meubilair wordt gratis geleverd, tot aan de eerste deur gelijkvloers.

 

Wat is de levertijd van catalogus-meubilair?

De levertijd verschilt per productgroep en merk. Gelieve contact op te nemen met onze klantendienst voor meer informatie.

 

Is mijn nieuwe meubelstuk direct klaar voor gebruik?

Helaas passen niet alle producten gemonteerd door de deur. Gelieve eerst contact op te nemen met onze klantendienst voor meer informatie.

 

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?

Wij hebben niet alles in stock in onze showroom. Gelieve eerst contact op te nemen met onze klantendienst voor meer informatie.


 

Info

Wat is de ideale zithouding?

Op onze Ergonomiegids vindt u alles over de perfecte zithouding.

 

Wat houden al die technieken van de bureaustoelen in?

Een uitgebreide uitleg per techniek vind u terug in onze brochure over technieken en instelmogelijkheden.

 

Hebben jullie gebruiksaanwijzingen voor mijn nieuwe meubilair?

Op ons Youtube kanaal kunt u gebruiksaanwijzingen van de meest populaire modellen terugvinden.

 

Ik heb medische klachten en/of vragen, kan ik bij jullie terecht?

Bezoekers wordt aangeraden om medische vragen, klachten of symptomen tijdig voor te leggen aan de behandelend arts of andere zorgprofessional teneinde professioneel onderzoek, diagnostiek en mogelijk medische zorg te ontvangen. Wilt u meer informatie over ons medisch beleid? Lees dan onze Medische Disclaimer.

 

Gebruiken jullie ook duurzame en milieuvriendelijke materialen?

Jazeker! Zo zijn bijvoorbeeld onze best verkochte bureaustoelen van Interstuhl volledig toegespitst op herbruikbare grondstoffen, klimaatvriendelijke energiebronnen en hergebruik van materialen. Voor meer informatie kunt u terecht bij onze klantendienst.

 

Hebben jullie voorbeelden waar ik inspiratie uit kan ophalen?

Met trots tonen wij u graag onze voorgaande projecten.

 

Wat is jullie garantiebeleid?

Voor alle garantievoorwaarden kunt u terecht op onze Garantiepagina.

 

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?

Onze klantendienst staat u graag te woord.